Tema 22: Hvad skal vi ha'?

Her på siden finder du eksempler på og link til forskellige grafikker til print og digitalt brug i forbindelse med kampagnen "Hvad skal vi ha’?”

Om kampagnen Hvad skal vi ha’?

To ud af tre børnefamilier vil gerne spise sundere. Alligevel vinder halvfabrikata og hurtige løsninger frem i børnefamilierne, når det kommer til madlavning i en travl hverdag. I efteråret – fra uge 38 til 43 starter Bibliotekernes Temasamarbejde en ny kampagne ”Hvad skal vi ha’?”, hvor fokus vil være på madkulturen hos specielt børnefamilier. Hvordan kan vi oplyse, reflektere og samtale om madkulturen anno 2025? Hvordan kan vi lette det sunde og mere bæredygtige valg?

Partnere i kampagnen er DR, Madkulturen, Forbrugerrådet – Tænk og Fødevarestyrelsen, der sammen arbejder i den 3-årige indsats ”Smag dig frem” med samme fokus.

Kampagnen varmer op til DB’s Uge17, hvor temaet også vil være koncentreret om bæredygtig mad, madkultur og verdensmål omkring sult og sundhed.

Det Kgl. Bibliotek er med og Bibliotekernes Temasamarbejde vil med den indsatsbaserede del af materialeoverbygningen eksperimentere med ekstra indkøb af materialer, der kan understøtte kampagnen, så folkebibliotekerne med deres samling kan matche det øgede fokus på madkulturen.

Billeder til skærm

Billeder til SoMe

Videoer med boganbefalinger

Hovedplakat til print

Ophæng med Vidste du at

Inspirationslister til børn og voksne

Find (endnu) mere materiale på temasamarbejde.dk