Hvorfor kan jeg ikke gennemføre mit lån?
Hvorfor kan jeg ikke gennemføre mit lån?
Der kan være en række årsager til, at du ikke kan gennemføre dit lån på eReolen. Enten er der tale om en teknisk fejl eller også er lånekvoten opbrugt.
Kvote opbrugt
Hvis du ser fejlbeskeden "Kvote opbrugt" når du forsøger at låne en bog på eReolen kan det enten skyldes at du allerede har lånt det antal e-bøger eller lydbøger, som din kvote tillader. Hver bruger på eReolen kan kun have et begrænset antal samtidige lån af henholdsvis e-bøger og lydbøger. Denne kvote afgøres af biblioteket i din kommune. Så snart ét af dine andre lån udløber, kan du igen låne materialer.
Kommunens kvote er opbrugt
Hvis du får fejlkoden "#125 - Biblioteket har nået forbrugsgrænsen i indeværende måned” betyder at din kommune har opbrugt alle sine lån i indeværende måned.
Din bopælskommune har sat en begrænsning for, hvor mange lån brugerne i kommunen samlet set kan låne i løbet af måneden. Hvis denne grænse er nået, kan brugerne i kommunen ikke låne bøger før næste måned.
Fejlbeskeden "Materialet er ikke tilgængeligt for udlån" kan ligeledes betyde, at bibliotekets kvote er opbrugt.
Man kan stadig låne "Ekstra lån" hvis kommunens kvote er brugt op.

Teknisk fejl
Hvis du oplever at dit lån ikke bliver gennemført, kan der være tale om en teknisk fejl. Du kan i første omgang forsøge at afinstallere appen og installere den igen eller forsøge at gennemføre lånet nogle timer senere. Hvis det ikke løser problemet, kan du kontakte vores support, der kan hjælpe dig videre.